Teller

maandag 18 december 2017

Imme als cadeautje maat 134

Voor een klein vriendinnetje maakte ik een Imme als verjaardagscadeau. Het eerste exemplaar was te strak omdat ik vergeten was om rekening te houden met de niet rekbare stof.... Nadat ik de jurk en de mouwen korter gemaakt had, kon ik er gelukkig een ander klein vriendinnetje bij mee maken.

Nog een lap van dezelfde stof besteld die door de jarige zelf was uitgezocht. Het moest nl. een warme, zachte winterjurk worden. Nu naam ik ipv de smalle versie van het patroon de normale versie, nam een maat groter dan nodig zou zijn bij gewone tricot en het voor en achterpand lag ik een kleine centimeter van de stofvouw af.
De jurk zelf zat voor in elkaar, de halsboord ging ook in 1x goed. Nu snel de jurk in een envelop en dan kan ze hem met kerst aan!  

De stof is erg lastig te fotograferen. In het echt is het echt jeansblauw en niet grijzig zoals op de foto.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ziet er heerlijk warm en comfortabel uit!

Mariette zei

Dat is echt een fijn modelletje om te dragen lijkt me, mooie kleur!

Neeltje zei

Dit zijn superfijne jurken. Dochter woont er met het koude weer in.