Teller

maandag 23 december 2013

Ottobre Sorja shirt en BK3449 rokje in mt 134

Middelste dochter koos zelf de stofjes uit mijn kast waar ik dit stelletje van maakte.
Het shirt is een Sorja shirt uit Ottobre 1-2009 in maat 134. Het is een slimfit patroon en het zit haar erg mooi. De stof kocht ik dit voorjaar op de markt in Amersfoort. Ik twijfelde hoeveel ik zou nemen, besloot royaal te doen en toen kreeg ik als dank voor het lange wachten (het was toen echt héél druk  de laatste meter van de rol er gratis bij. Ik wil het gebruiken voor een shirt voor mijzelf, maar er kon makkelijk een shirt voor dochter uit. Omdat de stof diverse vlakken heeft, heb ik wel goed gekeken hoe ik het shirt het mooist kon knippen en hoe ik zoveel mogelijk kleur op het voorpand kon krijgen.

Op de foto lijkt het of de mouwen enorm lang zijn, maar dat valt reuze mee, ze zijn gewoon prima van lengte.


In the mood voor de rinostones, heb ik op het voorpand de witte stippen voorzien van een wit steentje en een paar blauwe stippen van een blauw steentje.

Voor het rokje gebruikte ik tweemaal het achterpand van de BK3449, haalde iets van de zijkanten af en liet het rokje minder wijd uitlopen. Voor de boord gebruikte ik roze boordstof. De juiste kleur blauw had ik niet in huis en dit roze combineert goed met het shirt. De stof voor het rokje is dezelfde als van de Mareen van zuslief en valt dus ook erg mooi.

4 opmerkingen:

Bianca zei

Lekker vrolijk shirt!

Juffrouw Tuttebel zei

Mooie vrolijke set!

Mama Deborah zei

Leuke set!

Mariette zei

Ik vind het een superleuke set, had ik geloof ik ook al op Sancho gezegd ;-) Het hotfix paard op de Mareen is ook helemaal geweldig. Fijne dagen!